mandag 15. desember 2008

hverdagen


Kjære verden.

Idag ble jeg smertelig klar over at det er 9 - ni dager til selveste julekvelden.
Her
er en liste over ting jeg ikke har, men burde gjort:

-lage hjemmelagde julegaver for å spare penger

-kjøpe julegaver fordi jeg ikke har laget noen
-lage en liste over julegaver jeg må lage eller kjøpe
-gjøre ferdig hovedoppgaven
-konsentrere meg om å gjøre ferdig hovedoppgaven
-levere inDesigndokumentet ift praksisplassen
-gjøre ferdig de mange bildene jeg ikke har sendt ut enda
-sende ut de mange bildene jeg ikke har sendt ut enda
-
sende ut de mange bøkene jeg ikke har sendt ut enda
-sende tre ting til trykk
-gjøre praktiske ting i banken
-komme meg til banken for å gjøre praktiske ting
-hente ut nye medisiner på apoteket
-dra til legen å få ny resept før jeg drar til apoteket
-klippe meg
-rydde
-vaske
-pynte
-rydde hos farmor
-vaske hos farmor
-pakke ned tingene mine i Oslo
-flytte hjem tingene mine fra Oslo
-dra på julelunsj hos munkene
-kjøpe en gave til munkene
-sende en julegave til Bergen
-printe utestående bilder
-begynne på soundsliden til mor
-gjøre ferdig soundsliden til mor
-hente bilder hos bestemor før jeg kan begynne på soundsliden til mor
-kjøpe gravlys
-sette lys på gravene
-pakke inn gaver
-kjøpe gavepapir og kort. og teip
-informere et par bekjente om at vi ikke skal kjøpe gaver til hverandre
-kjøpe gaver til et par bekjente som antagelig allerede har kjøpt gave til meg

-si hadet til klassekamerater etter to års herlighet
-kjøre bestemor i butikken
-kjøre bestemor i butikken for å kjøpe resten
-kjøre bestemor i butikken for å kjøpe det hun glemte sist
-gjøre ferdig to gavekort som skal leveres 1. november
-finne på noe med minst fire venner jeg ikke har sett på lenge
-finne på noe med en venn til som jeg kom på nå
-vente på parbolmannen
-vise parabolmannen inn
-muligens være sint på parabolmannen for et eller annet som ikke virker
-dra på rotfylla med kusina mi
-fikse kjøkkenet til kusina mi i rotfylla
-gå tur med hundene. en gang om dagen
-forberede januar
-spørre noen om økonomisk støtte for januar
-glede meg til hawaiituren
-grue meg til å drepe rips, bilen min
-drepe rips, bilen min
-sørge over rips, min døde bil
-sykle til jobb i kulda
-huske å fjerne stereoanlegget før rips ruller inn hjula
-bake syv slag
-glede meg over å kunne stryke ett punkt på denne lista, nemlig det forrige
-kjøpe julekaker
-handle øvrig mat og snop som hører høytiden til
-sørge for å invitere meg selv bort på julemat
-male gangen
-tilbringe kvalitetstid med eldre og yngre familiemedlemmer
-vedlikeholde snowboardet mitt før bruk
-finne snowboardet mitt
-smøre ski
-henge opp nek
-spre solsikkefrø og skorpebiter
-måke snø
-komme i julestemning.

Timeplan kommende ni dager:

Tirsdag: Eksamensvakt, redigering, printing
Onsdag: Eksamensvakt, avslutning og julebord med skolen
Torsdag: Bearbeide fyllesyke, jobbe fra 14 til 22
Fredag: Meningsfull venting på parabolmannen, vasking hos farmor
Lørdag: Jobbe
Søndag: Jobbe
Mandag: Panisk julegavejakt på nærmeste kjøpesenter, nattevakt
Tirsdag: Sove, våkne i panikk, grisekjøre tilbake til kjøpesenter
, nattevakt
Onsdag: Sove etter nattevakt, jobbe 1430 til 21

Men det blir nok jul i år igjen.

Ingen kommentarer:

cHeCK iT Out!